Какво представляват упражненията на Кегел, как се практикуват, колко често трябва да правите упражненията на Кегел и за какво помагат?

За пръв път през 1946 г. д-р Арнолд Кегел говори за система от упражнения за стягане, подобряване еластичността и контрола на мускулатурата на влагалището, уретрата и ануса (или иначе казано мускулите на тазовото дъно, познат в медицината като Pubococcygeus).

Как да изпълнявате упражненията на Кегел?

Кои всъщност за мускулите, които трябва да тренирате? Опитайте се да спрете струята по време на уриниране или пъхнете пръст във влагалището и стегнете мускулите около него. Е, точно тези мускули трябва да тренирате чрез упражнения на Кегел. А самите тренировки се изразяват в стягането, задържането за няколко секунди (5-10_ и отпускането на мускулите на тазовото дъно (отново за 5-10 секунди) и така няколко повторения.

Правете упражненията на Кегел няколко пъти на ден (3 тренировки по 20-30 повторения са добро начало). След около 4-6 седмици, когато мускулите за заякнали, може да увеличите честотата на тренировките както и продължителността на задържането на мускулите в стегнато положение.

За правилното изпълнение на упражненията на Кегел може да използвате комплекст от вагинални конуси с различна големина и тежест, които се поставят във влагалището и целта е да ги задържите известно време тем. Апаратурата Биофидбек (медицинска сонда, която се вкарва във влагалище) също помага да контролирате правилно мускулите.

Какви са ползите от упражненията на Кегел?

 

Разгледайте нашите предложения за Кегел топчета тук

 

 

 

 

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *